Створення інклюзивного середовища в загальноосвітньому закладі шляхом впровадження методології «Кола друзів»
У світі немає нічого кращого й
приємнішого за дружбу;
виключити з життя дружбу —
все одно, що позбавити світ сонячного світла.
Цицерон

Актуальність

Останні політичні події в Україні спричинили масові міграції населення. Будучи прилеглою зоною до території АТО, Бердянськ став осередком для великої кількості внутрішньо переміщених осіб (далі ВПО). Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 – одна з небагатьох шкіл міста, яка прийняла на навчання велику кількість дітей із зони АТО, що обумовлено кількома причинами:
  • навчання в школі здійснюється російською мовою (переважно діти категорії ВПО навчалися в російськомовних ЗНЗ);
  • зручне місце розташування школи й під’їзд до неї;
  • високий рейтинг навчального закладу серед шкіл міста.
Протягом 2014-2015, 2015-2016, 2016-2017 навчальних років у Бердянській ЗОШ №1 надавалися освітні послуги близько 140 школярам із категорії ВПО, що складає 20% від загальної кількості учнів школи. Тому одним з актуальних питань для нашої школи є адаптація та інклюзія дітей із родин ВПО та створення безконфліктної взаємодії.
Слід зазначити, що в 2016-2017 н. р. у школі навчається 20 школярів з особливими освітніми потребами, із них 14 – на індивідуальній формі навчання, та метою школи є не тільки освіта цих дітей, а й надання допомоги в пошуку друзів, налагодження соціальних зв’язків, розуміння своєї цінності та значущості.

Немає коментарів :

Дописати коментар